Cetaphil beschermt en verzorgt de gevoelige huid al meer dan 70 jaar, dus we weten dat de gezondheid van onze huid een weerspiegeling is van ons leefmilieu. Dat is een van de vele redenen waarom we eraan werken om schoner, duurzamer en efficiënter te zijn.
We verankeren onze milieuvriendelijke en maatschappelijk verantwoorde praktijken verder in ons bedrijf, waarbij we ons richten op vier belangrijke gebieden: verminderen van onze impact op het milieu, samenstellen van formules met schonere ingrediënten, gebruik van slimmere verpakkingen en ondersteunen van onze gemeenschappen.
Deze strategische, wetenschappelijk onderbouwde aanpak omvat ambitieuze doelstellingen die zijn afgestemd op de 2030-agenda voor duurzame ontwikkeling van de Verenigde Naties, waaronder de transformatie van onze huidige fabrieken om tegen 2022 100% hernieuwbare elektriciteit te gebruiken, en koolstofneutraliteit in onze huidige productiefaciliteiten. Naarmate ons Clear Skies-initiatief zich verder ontwikkelt, zullen ook onze doelstellingen en de stappen die wij nemen om verandering tot stand te brengen, verder evolueren.
We streven ernaar het milieu te behandelen zoals we onze huid behandelen - met gevoel, medeleven en onderbouwd door de wetenschap. Sinds 2010 hebben Cetaphil en het moederbedrijf Galderma:
● Hun waterverbruik verminderd met 33% per ton product via initiatieven om water te recyclen en te hergebruiken in fabrieken en onderzoeksfaciliteiten
● De jaarlijkse CO2-uitstoot van hun fabrieken verminderd met meer dan 60%, door efficiëntere technologie en hernieuwbare elektriciteitsbronnen te gebruiken
Momenteel halen onze fabrieken 95% van hun elektriciteit uit hernieuwbare bronnen, en belandt er geen afval op een stortplaats.
We herzien de formules van onze populairste producten op basis van de nieuwste inzichten over de gevoelige huid. Dit zijn de eerste producten die worden gemaakt met gemakkelijk biologisch afbreekbare formules, die ook vrij zijn van ingrediënten van dierlijke oorsprong en die in geen enkele fase van onze productinnovatie, ontwikkeling of productie op dieren worden getest:
Het beste hieraan? We hebben deze veranderingen doorgevoerd met behoud van dezelfde vertrouwde doeltreffendheid die de klanten van Cetaphil kennen en waar ze van houden.
Onze verpakkingen zijn even doordacht ontwikkeld als de producten die erin zitten. Cetaphil gebruikt voornamelijk verpakkingen uit één materiaal en sluitingen die gedeeltelijk recyclebaar zijn. De recipiënten en verpakkingen kunnen dus in de meeste faciliteiten worden gerecycled. Bovendien zitten de meeste producten in verpakkingen met sluitsystemen die uit elkaar gehaald kunnen worden, om het sorteren te vergemakkelijken. Onze papieren verpakkingen zijn bovendien gemaakt van hernieuwbare en biologisch afbreekbare materialen.
We zijn al lange tijd trotse partners van Camp Wonder, een zomerkamp voor kinderen met chronische en levensbedreigende huidziekten, opgericht door de Children's Skin Disease Foundation (Stichting voor huidziekten bij kinderen). Elk jaar kijken onze medewerkers en zorgprofessionals ernaar uit om vrijwilligerswerk te doen op het kamp - een veilige haven waar kinderen met huidziekten niet worden gedefinieerd door hun ziekte, maar gewoon kind kunnen zijn. Galderma en Cetaphil hebben sinds 2012 ook 1,5 miljoen dollar en meer dan 50.000 producten gedoneerd. Naarmate het Clear Skies-initiatief zich verder ontwikkelt, zal Cetaphil zijn inspanningen verder uitbreiden dan Camp Wonder, om wereldwijd organisaties te identificeren die we kunnen ondersteunen om onze missie van de zorg voor de gevoelige huid voor te zetten.